petak, 29. prosinca 2017.

Snažan slušatelj i osloboditelj energije u argentinskom tangu

Snažan slušatelj i osloboditelj energije u argentinskom tangu


Snažan slušatelj  u argentinskom tangu je netko tko se može usredotočiti na ono što druga osoba govori, pokazuje, prenosi i stvara te da ne ometa protok ideje i informacije, već je pravom trenutku može nadograditi. Kao takav ima snažan fokus. Fokus je iznimno važan se sve plesače u samom tangu.

U prenesenom smislu fokusirati znači staviti što u žarište, žižu zanimanja, u samo središte pažnje, usmjeriti pažnju na nešto bitno, učiniti da nešto bude u fokusu. Pojam dolazi od latinske riječi focus, a znači ognjište, žarište. Fokus (žarište, žiža) je točka u optičkom sustavu u kojem zrake konvergiraju ili divergiraju. Fokus je također i razlikovanje i jasnoća kojima neki optički sustav daje sliku. U matematici fokusi su istaknute točke neke krivulje, kao što je elipsa, a u medicini je žarište upalnog procesa. U običnom govoru fokus ili pažnja je središte interesa ili neke aktivnosti.


Snažan slušatelj je prisutan u trenutku razgovora, ne samo tjelesno i percepcijski. Ova vještina čini se zaista lakom za postići, ali u praksi nije baš tako.


Zahtijeva stavljanje vlastitih potreba po strani za slušanja drugoga. No mogli bismo pridodati i razvijanje dodatnog osluškivanja te stvaranje među prostora koja krasi snažnog slušatelja kojeg često u samom argentinskom tangu nazivaju follower.

Slušatelj nije taj u argentinskom tangu koji na slijepo prihvaća date mogućnosti informacije pokreta već je jednako tako važan sudjelovatelj u govoru uz prihvaćanje te nadogradnju informacije.

Sudjelovatelj uočava pravi značaj informacije koju prenosi govornik ili inicijator, tj. začetnik informacije pokreta ako je jasna. Što ne znači da ona između ostaloga ne bi trebala ostaviti slobodni među prostor.


Snažan slušatelj je podrška govorniku, incijatoru u argentinskom tangu pri stvaranju, prihvaćanju nadogradnji, oslobađanju energije. Aktivni sudjelovatelj koji
moguće prepreke na taj način ublažava ili pretvara u pozitivni ishod – optimalizaciju pokreta.

Kako bi slušatelj mogao ćuti i osluškivati treba razviti osjećaj za vlastitu poziciju tijela te upoznati njezin odnos naspram druge osobe te okoline uz dodirne površine. Svjesnost o njegovim dodirnim površinama dodatno olakšava osjet jasnog zamjećivanja. Uz centar pokreta i os koji su povezani uz podlogu po kojoj se kreće.

Naši partneri s kojima aktivno sudjelujemo u argentinskom tangu kao plesu su mi sami, podloga, osoba s kojom dijelimo i stvaramo pokret, okolina te glazba.


Argentinski tango nije ples jedne osobe kojoj je «dodijeljena određena uloga», već svih mogućih osjeta povezanih komunikacijom i  kontaktnih površina koje predstavljaju našu tjelesnu svjesnost.


srijeda, 27. prosinca 2017.

Svijest o položaju tijela u argentinskom tangu



Važnost o položaja našeg tijela je iznimno bitna. Biti svjestan dali nas naše tijelo vuče na naprijed, nazad ili stranu u fazi mirovanja je osnova i prva faza prije bilo kojeg pokreta. Svi smo u mogućnosti raditi na našoj vlastitoj osi na ovaj ili onaj način. Postava tijela u argentinskom tangu teži prirodnosti.


Kada osjetimo njegovu relaksiranost i mirnoću te osvijestimo disanje spremni smo za idući korak. To je priprema za kretnju odnosno sam pokret koji nastaje kao reakcija na pokret druge osobe ili je kretnja inicirana od nas samih.


Najjasnija i najugodnija naznaka početka kretnje je osviješteno i povezano disanje s pokretom. Udah kao naznaka početka i izdah kao naznaka kraja određene kretnje te smanjenja opterećenja samog pokreta i opuštanja tijela kao jasnog završetaka ideje.


Pozicija ležanja na tvrđoj podlozi s našim leđima lagano spojenim s podlogom uz ruke blago odvojene od tijela s okrenutim dlanovima prema naprijed otvara naše kukove te će njihovu poziciju popratiti koljena i stopala. Ta pozicija cijelog našeg tijela otvara mogućnost za promjene pozicije i smjerova pri stajaćem te i pri ležećem položaju. Postava u tijela u tangu trebala bi težiti postavi divlje mačke ili indijanca.


Naša glava trebala bi slijediti poziciju tijela, lagano izvučena na gore. Njenu poziciju prate kralješci koji tako oslobađaju sakralni dio dodatne težine tijela i oslobađaju rameni sklop koji se pritom lagano otvara i oslobađa. Ramena i lopatice spušteni su na dolje u otvorenom položaju povezani s našim centrom kretnji. Kukovi su blago otvoreni te njihovu poziciju slijede koljena i stopala.


Naš centar, izvor pokreta koji uz dobru statiku (uzemljenje) s dobro osviještenim položajem tijela može dati punu slobodu pri kretnjama s kojima kreiramo i komuniciramo.


Sama ideja komunikacije argentinkog tanga polazi optimalizacije kretnji.

utorak, 26. prosinca 2017.

Komunikacija i svjesnost u argentinskom tangu

Svjesnost je najjače oruđe razvoja i u argentinskom tangu. 

Svjesnošću svoga tijela dolazimo do spoznaje i razumijevanja anatomije/strukture pokreta te razvijamo svjesnost o segmentu pokreta što dovodi do jasnih, povezanih i udobnih pokreta (optimalizacija pokreta). Bilo u s smislu nas samih, u odnosu s drugom osobom te i u odnosu na okolinu uz mnogi drugi niz čimbenika. 
Argentinski tango teži ne nametljivoj komunikaciji sudionika i stvaranju slobodnog tjelesnog te emotivnog prostora. S njim stvaramo odnose koji nam dopuštaju da budemo ono što jesmo. Podupiru nas kako bismo rasli kao pojedinci i dio društva, gdje se potpuno prikazujemo kao tko smo iz želje, ne iz obaveze ili pridržavanja društvenih skripti.

Slušaj i čuj mogućnost razvija se nakon upoznavanja naših vlastitih reakcija na vlastiti pokret te ujedno neposrednog razvoja svjesnosti o reakcijama na pokret osoba s kojima dijelimo i stvaramo priču pokreta. Upoznavanjem našeg tjelesnog bića, sposobniji smo otvoriti i prihvatiti ostala osjetila uz prihvat komunikacije koja nastaje s i pri stvaranju te dijeljenju pokreta iz kojeg se stvara priča.  


Čujemo, osjetimo i vidimo - kako, gdje i kada te smo u mogućnosti svakog trenutka prilagoditi svoju akciju ili reakciju te je nadopuniti i oblikovati.


Jedno od najsnažnijih pretraživanja u životu je potraga za unutarnjom i vanjskom ravnotežom. 


Sam argentinski tango predstavlja ravnotežu.



ponedjeljak, 25. prosinca 2017.

Što je ples?





Ples nije vaša povezanost s glazbom, iako je glazbenost važan čimbenik u stvaranju plesa. 

Mogućnost da ste  sposobni prevesti/prenijesti glazbu koju čujete u pokret ovisi o mnogo stvari. Kao i zagrljaj glazba je jedan od sastojaka za kreaciju/stvaranje plesa.

Ples je vezan za vašu energiju koje koristi tijelo, da bi izrazilo osjećaje i ideje koje potječu od vaše interpretacije glazbe. Povezane s rječnikom vašeg kretanja i vezano uz povezanost kretanja s osobom kojim dijelite pokret.

Svaki kreativni čin, od kuhanja do pričanja priče, treba ideju, energiju i načine izražavanja. U plesu način izražavanja je izražavanje vašeg tijela. Ples nije nešto što radite, to nešto što trebate postati.



Argentinski tango je glazbeni žanr, pripadajući mu ples i pisana riječ te društveni fenomen.


Jelena Somogyi www.libertango.eu 


nedjelja, 24. prosinca 2017.

Argentinski tango


Ples nije zagrljaj. U zagrljaju se stvara ples.


Argentinski tango je poznat kao “ples strasti”.

Povijesno predstavlja senzualno gibanje dvaju tijela. Osjetilna energija ne mora biti prisutna između plesača – ljutnja, sreća, ljubav ... . Ona se samo izražava.

Čestu zbrku i zabludu u tangu stvara senzualnost i koketirajući stav, te se misli da je on izvor plesa.

Veza u tangu ide mnogo dublje između. To je komunikacija - predlaganje i prihvaćanje te razumijevanje – duboka ljudska veza.  

Senzualni zagrljaj neće stvoriti ples. Senzualnost može obogatiti ples, ali ga i ne stvoriti. Zato je tango mogući između dva muškarca, dvije žene, majke i sina, oca i kćeri ... .

Jelena Somogyi www.libertango.eu 

četvrtak, 21. prosinca 2017.

Plesnost i tehnika


Ples nije tehnika. Ne morate imati savršenu tehniku za ples. Ali trebali bi imati ili razviti plesnost kako biste mogli snalaziti se s tehnikom. On, ne dolazi iz razumijevanja oblika, ravnoteže i dinamike. Tehnika služi kako bi ples bio bez napora i izražajan, te da bi se partneri lakše razumjeli. Malo dijete, već može plesati. Velikim umjetnicima se divimo zbog njihove tehnike, te nas njihov ples dodiruje emotivno pogotovo ples u kojem je težnja komunikacije kao u argentinskom tangu.

Ples nije fizički. Preciznije, nije samo fizički pokret. Čisto fizičko vježbanje je uobičajeno u sportu, zbog dobivanja rezultata. Umjetnički ples ne teži rezultatu tog tipa. On teži izražavanju. Pritiskanje klavirskih tipki, nije nužno glazba. Samo kretanje u prostoru nije nužno ples. Ples nije fizički napor. On predstavlja lakoću, što ne znači da nije bilo napora za njegovo stvaranje.


Jelena Somogyi www.libertango.eu


srijeda, 20. prosinca 2017.

Što je i što nije ples?


Najzahtjevnija stvar za učitelja argentinskog tanga je nije poučavanje ispravnog pokreta, već razviti plesnost i slobodu pokreta te izražajnost svakog plesača za sebe i u paru.  

Što je tu tako teško? Uvriježena definicija plesa je “ritmičko kretanje na glazbu, obično nakon zadanog slijeda koraka” (didaktička forma učenja). Ona je površinski je korektna. Vojnici marširaju na glazbu i kreću se u ritmu glazbe. 

Prirodno se može prepoznati ljude koji plešu i one koji se “kreću samo u ritmu”. 

A.Villoldo - "EL CHOCLO" 1903, Pariz francuska nacionalna garda : Prva objavljena tango snimka. https://www.youtube.com/watch?v=p_7sjPr9yEA


Jelena Somogyi www.libertango.eu 

Valcer povratka

Naslov: Valcer povratka Glazba: José Luis Castiñeira de Dios  Tekst: Fernanda E. Solanasa  Iz filma "Exilio del Gardel" (Fernando ...