utorak, 16. siječnja 2018.

Odnos sa sobom i argentinskim tangom

Očekivanja i odnos često dolaze u paru. Zajedno mogu dovesti do neispunjenja očekivanja onog zamišljenog i onog navodno potrebnog. Njihovo neostvarenje vodi do čestih razočaranja i prekida želje za komunikacijom, odnosno za svladavanjem vještine koju smo upisali te rezultira povlačenjem. 


Ono što je najvažnije jest «razvijanje i stvaranje» odnosa s samim sobom te sa stvari / aktivnosti / osobom  s kojom smo se odlučili ostvariti kontakt. U ovom slučaju, to je kreativna vještina argentinskog tanga koji predstavlja kako ples i glazbu, tako i društveni fenomen.



Ulazak u svijet argentinskog tanga trebao bi označavati potrebu i želju za upoznavanjem te savladavanjem nove kreativne vještine uz upoznavanje njenih dobrobiti, a koje ne dolaze same po sebi, već uz razvijanje i upoznavanje vlastitog odnosa te savladavanje situacija. Vrijednost njenih dobrobiti raste što više razvijamo svoj vlastiti odnos prema nama samima i argentinskom tangu.

Jedna divna dama i snažna žena rekla kako je drago što je došla bez partnera na tango jer tako ne gubi vrijeme na stvari koje bi ju ometale u prisutnosti na satu i učenju tog divnog plesa .

Sve spomenuto su česta pitanja i opravdanja koja usporavaju naš napredak. Hoće li doći? Hoće li biti raspoložen/a? Kako ću sada kada osoba to razumije i radi na drugačiji način? Imam li prave cipele? Nisam se dovoljno naspavao, danas se ne mogu "konektirati", ljudi oko mene su nervozni, nemam stalnog partnera ili partnericu, nisam navikla slijediti (Ne slijediti već čuti!!), treba mi naprednija grupa, treba mi drugačiji podloga... .... .... .

Ono što je nepobitno, apodiktičano, nesumnjivo, nemoguće oboriti dokazima je kako bez obzira na sve stvarne smetnje (trenutna fizička spriječenost) i nestvarne smetnje (koje si namećemo ili su nametnute) trebamo upoznati naše tijelo te njegove reakcije. Pravilno držanje našeg tijela ne bi trebao biti bauk ili nešto što ne možemo ili ne želimo svladati. To je nešto što nam je potrebno za sam život. Pravilno držanje i svjesnost o našem tijelu nam omogućava bolju komunikaciju sa nama samima i okolinom te nas čini ne samo prezentnijima, nego i stabilnijima u svakom pogledu.


Sljedeći korak jest razvijanje odnosa prema kretnjama. Upoznavanjem kretnji i naših reakcija (mentalnih i fizičkih) na njih već predstavlja drugi korak prema plesu čije su kretnje i postava tijela te pokreti  sasvim prirodni.

Mnogi će reći kako je argentinski tango težak. On je uistinu težak, u smislu da njegova forma nije strogo zadana niti u plesu niti u glazbi te da nudi mnogobrojne mogućnosti izražaja, prihvaćanja i stvaranja.

Razvijanjem vlastitog odnosa postajemo snažniji o otvoreniji za odnose s drugim osobama s kojima dijelimo te stvaramo pokret ili samo razgovaramo. Lakše prihvaćamo različitosti te ne prelazimo preko prepreka već ih savladavamo.


Odnos možemo definirati kao ponavljajuću interakciju, emocionalnu privrženost i ispunjenje potreba.

Na milongama susrećemo osobe koje s nama dijele svoje postojanje, ples i stvaranje, a u pauzama (kortinama) verbalnu komunikaciju. S njima putujemo daleko, blizu ili na mjestu.

Sam argentinski tango je glazba i ples cijeloga svijeta. Nešto najdivnije. Svijet koji je u svijetu te njegova tajna je tajanstvenost.

Veliki izazov nije u promjeni zvuka, već je izazov spojiti se s glazbom i stvoriti nešto posebno. Gustavo Adolfo Dudamel Ramírez.

To je ples koji vam nudi niz odgovora na probleme modernog života ... i to je vodič za komunikaciju koja ide iznad jezika i kulture. Gustavo Naveira.


Tango je put a ne destinacija.  Alica Pons.


Tango počinje kada pokret stane. Carlos Gavito.


Tajna tanga je u trenutnu improvizacije između koraka i pokreta. Nemoguće učiniti mogućim: plesati s tišinom. Carlos Gavito


Glazba argentinskog tanga je je glazba cijeloga svijeta. Za njega ne treba putovnica, već osjećaj. Carlos Gavito


 Jelena Somogyi 








Valcer povratka

Naslov: Valcer povratka Glazba: José Luis Castiñeira de Dios  Tekst: Fernanda E. Solanasa  Iz filma "Exilio del Gardel" (Fernando ...