ponedjeljak, 25. ožujka 2019.

Baldosa ili pločica u argentinskom tangu



Baldosa je španjolski naziv za ravni pod prekriven velikim crno-bijelim keramičkim pločicama, često prisutan u prostorima u kojima se plesao argentinski tango u Argentini, kao npr. poznati Sin Rumbo u Buenos Airesu.


Postoje dva značenja u pojmu "plesanja baldose" u okviru argentinskog tanga.


Prvo značenje se odnosi na prepune plesne dvorane u Buenos Airesu, gdje je plesana linija “ronda” često zaustavljana. Veliki i dobri plesači argentinskog tanga mogu prekrasno plesati tango u svim situacijama i prostorima. (Četvrto od šest glavnih područja važnih za kvalitetu života - spoznaja i argentinski tango, poveznica).

Drugo značenje se odnosi na baldosu kao kutiju, osnovni korak od 6 sekvenci koji koriste neki instruktori kao temelj za učenje milonge i tanga. Ovaj slijed od 6 koraka je samo temelj obrazovanja. Na plesnom podiju kao i u procesu učenja te utvrđivanja plesno komunikacijske vještine mnoge varijacije se koriste za održavanje linije (smjera kretanja – ronde), kreacije i esencije plesa. Stražnji korak je kontroverzan između tango instruktora … . Ako želite biti plesač i plesačica argentinskog tanga trebate razumjeti i povezati unutarnji kao i vanjski dio kutije te se igrati modeliranja (
Plesnost i tehnika - poveznica).


U baldosi možemo zamijetiti postojanje svjesne slobode koraka i zagrljaja partnera, odnosno otkriti četiri situacije iz naših početaka unutar argentinskog tanga (
Što je i što nije ples? - poveznica).


Prva je promjena zagrljaja - zbog promjene pozicije tijela rotiramo gornji dio tijela jedno prema drugome kako bi nam centri stvaranja te primanja informacije bili i dalje povezani (s obzirom da se više ne nalazimo jedno ispred drugoga), a same ruke/zagrljaj mijenjaju poziciju uslijed promjene pozicije tijela bez obzira na otvoreni ili zatvoreni zagrljaj zbog naših osi kao i same posture. Do spomenute situacije došlo je zbog potrebe izlaska u vanjsku poziciju. Razlika je u duljini koraka plesnog para, iako smo se kretali u istom smjeru. Pozicija kukova i nogu ostaje nepromijenjena.

Druga je razlika u duljini koraka leadera i followera pri kretnji u stranu koja je dovela do prve situacije. Do spomenute situacije došlo je zbog potrebe izlaska u vanjsku poziciju. Razlika je u duljini koraka plesnog para, iako smo se kretali u istom smjeru (
Odnos sa sobom i drugim osobama te argentinskim tangom - poveznica).
Treća je skrivanje pojma parada ;) u baldosi - zaustavljanje, pauza, priprema za promjenu ideje, povratak kontakta stopala plesača i plesačice. U ovoj ideji plesač ili plesačica koji/a se vraća pred drugoga dotiče stopalo svog plesnog para (pola stopala uz pola – manje da, više ne ;), unutarnjim dijelom stopala/ bridom) nakon kose projekcije (radna noga, slobodna noga bez težine) unaprijed gdje ujedno se pozicija tijela i zagrljaj polako vraćaju u početnu poziciju koja je bila prije izlaska u vanjsku poziciju, dok on ili ona ide u projekciju ravno unazad (obično u početku učenja treba obratiti pozornost – ne željene rotacije kukova i različita iskrivljavanja ...). Slijedi malo produženje koraka (obje osobe, klizenje stopala osobe koja radi povratak (vraćanje ispred) pred drugu osobu uz stopalo osobe koja se kreće nazad, malo iza pete (tu još jednom treba obratiti pažnju na zagrljaj). Kontakt stopala u plesnom paru razvija esenciju i taktilnost.

U argentinskom tangu kao plesu tijela plesača prate jedno drugo, kako bi se lakše ostvarila komunikacija, razvijala plesna ideja koja se tako pretvara u priču dok se noge mogu kretati ne ovisno (Snažan slušatelj i osloboditelj energije u argentinskom tangu - poveznica).

“Srcem plešemo zajedno, s nogama dodajemo esenciju plesne priče koju stvaramo zajedno osluškujući jedno drugo i glazbu.” - Jelena Somogyi

Jelena Somogyi

Institut argentinskog tanga LiberTango
www.libertango.eu
www.tangocoratia.weebly.com

Valcer povratka

Naslov: Valcer povratka Glazba: José Luis Castiñeira de Dios  Tekst: Fernanda E. Solanasa  Iz filma "Exilio del Gardel" (Fernando ...