petak, 29. prosinca 2017.

Snažan slušatelj i osloboditelj energije u argentinskom tangu

Snažan slušatelj i osloboditelj energije u argentinskom tangu


Snažan slušatelj  u argentinskom tangu je netko tko se može usredotočiti na ono što druga osoba govori, pokazuje, prenosi i stvara te da ne ometa protok ideje i informacije, već je pravom trenutku može nadograditi. Kao takav ima snažan fokus. Fokus je iznimno važan se sve plesače u samom tangu.

U prenesenom smislu fokusirati znači staviti što u žarište, žižu zanimanja, u samo središte pažnje, usmjeriti pažnju na nešto bitno, učiniti da nešto bude u fokusu. Pojam dolazi od latinske riječi focus, a znači ognjište, žarište. Fokus (žarište, žiža) je točka u optičkom sustavu u kojem zrake konvergiraju ili divergiraju. Fokus je također i razlikovanje i jasnoća kojima neki optički sustav daje sliku. U matematici fokusi su istaknute točke neke krivulje, kao što je elipsa, a u medicini je žarište upalnog procesa. U običnom govoru fokus ili pažnja je središte interesa ili neke aktivnosti.


Snažan slušatelj je prisutan u trenutku razgovora, ne samo tjelesno i percepcijski. Ova vještina čini se zaista lakom za postići, ali u praksi nije baš tako.


Zahtijeva stavljanje vlastitih potreba po strani za slušanja drugoga. No mogli bismo pridodati i razvijanje dodatnog osluškivanja te stvaranje među prostora koja krasi snažnog slušatelja kojeg često u samom argentinskom tangu nazivaju follower.

Slušatelj nije taj u argentinskom tangu koji na slijepo prihvaća date mogućnosti informacije pokreta već je jednako tako važan sudjelovatelj u govoru uz prihvaćanje te nadogradnju informacije.

Sudjelovatelj uočava pravi značaj informacije koju prenosi govornik ili inicijator, tj. začetnik informacije pokreta ako je jasna. Što ne znači da ona između ostaloga ne bi trebala ostaviti slobodni među prostor.


Snažan slušatelj je podrška govorniku, incijatoru u argentinskom tangu pri stvaranju, prihvaćanju nadogradnji, oslobađanju energije. Aktivni sudjelovatelj koji
moguće prepreke na taj način ublažava ili pretvara u pozitivni ishod – optimalizaciju pokreta.

Kako bi slušatelj mogao ćuti i osluškivati treba razviti osjećaj za vlastitu poziciju tijela te upoznati njezin odnos naspram druge osobe te okoline uz dodirne površine. Svjesnost o njegovim dodirnim površinama dodatno olakšava osjet jasnog zamjećivanja. Uz centar pokreta i os koji su povezani uz podlogu po kojoj se kreće.

Naši partneri s kojima aktivno sudjelujemo u argentinskom tangu kao plesu su mi sami, podloga, osoba s kojom dijelimo i stvaramo pokret, okolina te glazba.


Argentinski tango nije ples jedne osobe kojoj je «dodijeljena određena uloga», već svih mogućih osjeta povezanih komunikacijom i  kontaktnih površina koje predstavljaju našu tjelesnu svjesnost.


Nema komentara:

Objavi komentar

Valcer povratka

Naslov: Valcer povratka Glazba: José Luis Castiñeira de Dios  Tekst: Fernanda E. Solanasa  Iz filma "Exilio del Gardel" (Fernando ...