subota, 10. veljače 2018.

Drugo od šest glavnih područja važnih za kvalitetu života, društvena aktivnost i argentinski tango

Starenje, posao i razne životne situacije ponekad smanjuju mogućnost aktivnog druženja u odnosu na doba kada smo bili znatno manje opterećeni. Samo kretanje u obiteljskom, poslovnom te prijateljskom okruženju, bez dodatnih aktivnosti, nije dovoljno.

Argentinski tango je glazbeni žanr, pripadajući ples i poezija te društveni fenomen koji je nastao iz potrebe za drugačijim vidom aktivnog opuštanja, stvaranja i izražavanja od osnovnih životnih aktivnosti. Bilo samostalno ili uz obitelji te društvo. Korijeni argentinskig tanga prodiru dublje nego što to možemo zamisliti.

Tango je više od samog plesa i glazbe jer poštuje odnose koji nam dopuštaju da budemo ono što jesmo i podupiru nas u osobnom i društvenom rastu. U tangu se pokazujemo u potpunosti ono što jesmo i dijelimo stvari koje želimo podijeliti iz želje, a ne obaveze ili pridržavanja društvenih skripti. Jedno od najsnažnijih pretraživanja u tangu je potraga za unutarnjom i vanjskom ravnotežom. Sam predstavlja ravnotežu jer obgrljuje kulture i običaje naroda svijeta. Ne robuje figurama i striktno zadanim obrascima. Glazbeni izražaji variraju od onih sporih do brzih, ovisno o brzini otkucaja našeg srca. Argentinski tango prati prirodnu postavu tijela i kretanja. Njegov jezik poznajemo svi. Neverbalni, intuitivni jezik. Sam argentinski tango postoji još od kraja 18. stoljeća. Uzbudljiv je, mističan, osjećajan, nježan, snažan, slobodan, izražajan i pleše se te sluša širom svijeta. Ne poznaje ograničenja. Mogu ga plesati svi, bez obzira na dob, politička ;) i ostala opredjeljenja ili uvjerenja. Plesno ili iskustvo bilo koje rekreacijske vještine za njegovo savladavanje nije potrebno, kao što nije bitna ni visina, težina ... Ako želite, možete. Tango raste i razvija se dan danas. Jednako kao i ples i glazba.

Svakodnevno aktivno druženje je važan čimbenik zdravlja koji nas održava bistrog uma te emotivno i fizički ojačava. Aktivnosti možete organizirati sami ili se pridružiti već postojećim, bilo sami ili sa svojom obitelji (s ciljem razvijanja obiteljskog sklada). Ukoliko netko od vaše obitelji ili prijatelja sudjeluje u nekoj društvenoj aktivnosti u kojoj vi sami ne pronalazite interes, bilo bi zaista lijepo od vas da tu i tamo izdvojite dio svog vremena i pridružite mu se barem kao promatrač, podrška. Samim roditeljima predlažem da svojoj djeci pruže priliku da ih vide kako se skladno kreću te ih potaknu na pridruživanje uz jačanje komunikacijskih vještina.

Kids, parents dance at AB Combs ina

Argentinski tango sadrži u sebi osnovne fizičke pokrete koje koristite svaki dan. Koračanje naprijed, nazad i u stranu. Ostalo proizlazi iz rotacije na jednoj nozi. Sve navedeno upućuje na to da je tango primjeren za svaku dob i da se s njime mogu baviti svi.

Prema istraživačima McKinley, Rabinovich, Pinniger i Tesmijian, osobe s invaliditetom vezanim uz Parkinsonovu bolest, oštećenje vida ili depresiju, izrazile su osjećaj zajedničkih ciljeva koji uključuju poboljšanje mobilnosti, osjećaj povezanosti i razumijevanja s drugima te sposobnost učenja nove aktivnost, istovremeno smanjujući izolaciju.

Ono što je najvažnije jest «razvijanje i stvaranje» odnosa s samim sobom te sa/ aktivnošći / drugim osobama. U ovom slučaju, to je kreativna vještina argentinskog tanga. Ti odnosi vas uče poštovanju i razvijanju vaše osobne slobode prema vama samima, dugim osobama te izabranoj vještini u ovoj priči argentinskom tangu. Tango argentino osvještava vašu fizičku i mentalnu prisutnost.

Nemoguće je biti u dobrim odnosima sa drugim osobama, bilo kratkotrajno (tanda), bilo dugoročno, ukoliko nismo u dobrim odnosima sami sa sobom.

Dobar odnos donosi sklad, olakšava život te donosi najosnovnije životno ispunjenje koje vodi do naše osmišljenosti i ostvarenosti. Kroz sklad i odnos lakše prihvaćamo te oblikujemo nova znanja kao što je argentinski tango, otvarajući vrata. Stvarajući slobodni prostor.

Kada krenemo razvijati plesni odnos sa sobom ( uz pokret, glazbu …), rastvaramo svoje ograničavajuće obrasce mišljenja (figura, kalupa) i djelovanja (uvrježenih kretanja ...) te postajemo svjesni svojih unutarnjih procesa (strukture i optimizacije pokreta).

Društveni proces je kritičan za učenje, a pod njim smatramo kontekst i uvjete u kojima se događa učenje koje će utjecati na to kako se stvaraju i preuzimaju situacije ciljanog učenja društva i integriranog pojedinca. 

Ne bismo smjeli zaboraviti činjenicu za koju smo čuli da ju uvijek možemo pogledati iz nekog novog kuta i ispraviti naučeno ili poboljšati te tako učiniti plesni i društveni aspekt puno lakšim, kao i opuštenijim. Potrebno je malo volje, smirenosti i pažnje - prisutnost. Time stvaramo slobodni prostor za sebe i za osobe s kojima komuniciramo – unutarnja i vanjska komunikacija.



Društveni konstruktivistički stav drži kako naš pogled na stvarnost duboko utječe naše životno iskustvo. Same kontekste učenja društveno izgrađuju dionici koji stvaraju značenje kroz interakcije koje imaju jedni s drugima. Stoga je iznimno bitno razvijati odnose (sa samim sobom, argentinskim tangom i drugim osobama). Nikako ne treba žuriti. Štrebanje napamet zamara i brzo ishlapi. 5 minuta svjesnosti i pribranosti (prisutnosti) je više nego 120 minuta ponavljanja pokreta, borbe sa samim sobom i drugim osobama te lutanjem iz tematike u tematiku, bilo pokretima, bilo govorom.

Bivanjem stvaramo i otkrivamo sami sebe. Kroz angažman i komunikaciju sa drugima, koristeći refleksivni prostor i jezik u diskursu. Za refleksivni vokabularni ili plesni dijalog u diskursu, prepoznaje kako naš konceptualni prostor u neverbalnom jeziku se stvara i kroz naš plesni neverbalni i verbalni jezik te kako se naš kontekst oblikuje tim prevladavajućim diskursom koji omogućava svakom društvu i pojedincu da osluškuje i prihvaća ili odbacuje drugačije mišljenje od svog. Na ovaj način se oslobađa prostor postizanja punog potencijala, koji blokira ono što ograničava učenje i promjenu mišljenja.

Pojedinac nije zadan, budući da se osobnost neprestano izgrađuje kroz društveno plesne odnose, diskurs i prakse organizacijske ili obiteljske kulture u koje je pojedinac ugrađen.

Slijedom toga, u društveno konstruktivističkom sustavu koji nije bez vrijednosti, vježba pokreta i njihovog oblikovanja te prenošenja i samog prihvaćanja je moć koja može utjecati, kako na vaš napredak i plesnih zajednica te samog pojedinca koja utječe na kontekst društvenog i individualnog učenja plesnih pokreta.

Sposobnost razmišljanja o pokretima i njihovo izvođenje nije dovoljna. To je tendencija samozavaravanja i nesvjesnosti.

Koliko puta ste se susreli sa prijateljem na ulici čijeg se imena ne možete sjetiti, ili ste tražiti stvari po stanu ... te je prošlo vremena dok niste shvatili da su kraj vas (mobitel, naočale, sat)? Ukoliko vas često hvata zaborav, možete patiti od cerebralne anemije, i vrijeme je da primijenite gimnastiku za sive stanice.

Sam argentinski tango kao individualna i grupna aktivnost u kombinaciji sadrži između ostalog kretanje, stavranje, razmjenu, verbalnu i neverbalnu komunikaciju, osjetljivost i osvještenost plesača jednih naspram drugih, budući da zahtijeva izlazak iz okvira i ostvarivanje plesnog razgovora ne MONOLOGA


Brojna istraživanja pokazala su kako pažljivo osluškivanje senzacija, misli i osjećaja može pomoći moždanim funkcijama te produžiti njihovu vitalnost. Tijekom jedog istraživanja od volontera je traženo da odslušaju jedan glabeni broj, fokusirajući se na svaku notu i osjećaje koje ona izaziva. Iste takve rezultate daje koncentracija na izvođenje pokreta. Kako su se svi bolje osjećali, znanstevnici su zaključili kako koncetriranje na svijet oko nas pomaže u borbi s depresijom, koja je česti uzrok opadanja mentalnih vještina.

Tango kao ples u paru je utvrđen kao važna aktivnost koja je privlačna i samo-promovira, zbog količine uživanja i identifikacije unutar skupine ljudi s sličnim interesima i ciljevima dr. Kreutz i Tateo. Interakcija sa ljudima sa sličnim ciljevima.

Ono zbog čega bismo mogli izdvojti argentinski tango kao najpodobniju društvenu aktivnost je jednostavnost i bogatstvo izražaja. Sloboda stvaranja i izražavanja kako u paru tako i samostalno. Djeljenje istih interesa i ciljeva s velikim brojem kulturološko različitih. U TA dijelimo iz želje, a ne obaveze ili potrebe pridržavanja društvenih skripti. U tango svijetu je normalno da ljudi na proputovanjima posjećuju milonge, praktike i razne plesne sate te da čak slažu svoja putovanja kako bi mogli im prisustvovati. Zanimljivo je što u tango abarzu putujete postojećim i stvorenim svijetovima koji su nastali za plesa bez putovnice i opterećenja društvenih zajednica te matrijalizma.


Jelena Somogyi

Nema komentara:

Objavi komentar

Valcer povratka

Naslov: Valcer povratka Glazba: José Luis Castiñeira de Dios  Tekst: Fernanda E. Solanasa  Iz filma "Exilio del Gardel" (Fernando ...