nedjelja, 27. svibnja 2018.

Povezivanje, prilagodba i argentinski tango

Početak predstavlja tek pojavljivanje u mislima prije samog prvog koraka, krenuti te uz akciju i reakciju slijedi faza obilkovanja. Pojavljivanje u mislima predstavlja samu ideju. Slijedi napraviti taj prvi korak, zaista krenuti. Bez njega nema onoga najvažnijega, mogućnosti i ostvarenja.  

Kako i zašto postaje bitno tijekom procesa stvaranja te kasnijeg razvitka i oblikovanja. Razlozi početka mogu biti bilo koji jer oni predstavljaju samo početni poticaj. Kasnije se poticaji i potrebe mijenjaju i preoblikuju jer potreba više nije ista, kao ni želja. 
Postaviti sam sebe sa sobom omogućuje protok energije koji je izuzetno bitan. Tjelesna i duševna/metalna energija  (svijest i duh, intelektualno i kongnitivno) u zajedničkoj ravnoteži dovode do ugode, mogućnosti i dobre prezentnositi, što dovodi do sigurnosti. 
Povezivanje mentala s tijelom ili tijela s mentalom predstavlja prvu polaznu točku. 
Sam čovjek teži svojoj unutarnjoj i vanjskoj ravnoteži. Argentinski tango predstavlja ravnotežu. Ljudska znatiželja i želja nikada ne staje. Sam argentinski tango je sveobuhvatan, promjenjiv i prilagodljiv. 
________________________________________________________
Želja za početkom nove tango plesne kreacije nije dovoljna u tako bogatom spoju plesa, glazbe i poezije te društvenog fenomena kao što je argentinski tango. Svaki puta kada krećemo u začetak novog plesa, pri novom glazbenom broju, potrebno je dovesti se u energetsku ravnotežu i početi iz nulte točke, kako svoje tako i one druge osobe s kojom dijelimo i stvaramo. Zvuči nedostižno, ali je zaista jednostavno. 
Dolazak pred drugu osobu predstavlja prvi korak. Već tada počinje ples. Samo način početaka je jedan od najvažnijih i može umanjiti/ukloniti nesigurnost/nelagodu. Stati nasuprot jedno drugome kao u svakodnevnom životu te stvoriti zajedničke dodirne površine preko kojih se prenose i oblikuju informacije u ovom smislu plesa samog argentinskog tanga je neophodno.


Slijedi abrazo/zagrljaj. Ruke uz tijelo prema drugoj osobi, kao želja zagrljaja koji nam pruža priliku jasnijeg prijenosa informacija i pruža udobnost kako samo ideje tako i stanja komunikacije je bitna za pozitivnu reakciju s obje strane. Od dolje prema drugoj osobi uz udisaj i izdisaj na kraju namještanja pri prijenosu težišta koje stvara komunikaciju. Najvažnije je usmjeriti osjećaj da kontakt ne bude ni preblizu ni predaleko. 

Odabrati zagrljaj/abrazo zatvoren/cerrado ili otvoren/abierto sljedeća je stavka. Zagrljaj treba dati osjećaj slobode. Bolje je uvijek ponuditi otvoreni zagrljaj i krenuti s njime kao znakom uvažavanja. 

Zagrljaj je promjenjiv u argentinskom tangu. Njegov izražaj koji ovisi o glazbi samog argetinskog tanga koja je prepuna različitosti i ne robuje obrascima, pokretu koji se svakog trena može promijeniti u procesu stvaranja i energiji koja je promjenjiva zbog različitih okolnosti. On kreće uz nuđenje i prihvaćanje koje treba biti slobodno s obje strane, uz disanje koje povećava slobodu i oslobađa energiju bez predrasuda te naviknutih obrazaca. 

Tijekom jedne glazbene izvedbe argentinskog tanga  potrebno je povremeno vraćati se svjesno u nultu točku (ne samo svoju) i ne kretati se u jednom dahu (žuriti, trečati …). Osjećamo li prekid komunikacije, treba usporiti kretnje i vratiti se u nultu točku. Zatim možemo ponovno krenuti lagano s izmjenima tempa i načina izražavanja (duže, kraće, kružne, tečne, isprekidane, više ili manje kontrolirane  i … kretnje). 

Treba pokušati smireno disati. Disanje = fokus = prijenos stabiliteta na drugu osobu = uravnoteženje. 

"Svaki glazbeni broj argentinskog tanga, kao i sama ideja pokreta plesa ima različite fraze odonsno faze, čije početke treba i krajeve treba naglasiti te plesati na određeni način različit od prethodnoga, uz nadopunjenje izražaja na samu poeziju u glazbenom broju te s obzirom na okolinu oko nas." - JS

Jelena Somogyi 


Valcer povratka

Naslov: Valcer povratka Glazba: José Luis Castiñeira de Dios  Tekst: Fernanda E. Solanasa  Iz filma "Exilio del Gardel" (Fernando ...