@ango je više nego sam ples, glazba i poezija. Poštuje odnose koji nam dopuštaju da budemo ono što jesmo i podupiru nas u osobnom i društvenom rastu. Gdje se potpuno prikazujemo kao tko smo i dijelimo stvari koje želimo podijeliti iz želje, a ne obaveze ili pridržavanja društvenih skripti. Jedno od najsnažnijih pretraživanja u tangu je potraga za unutarnjom i vanjskom ravnotežom. Sam tango predstavlja ravnotežu.
Mijenjali se svijest, potreba i svijet te vrijednost s vremenom? Što je nadogradnja i umanjuje li vrijednost osnove? Komplicira li to otkrivanje potreba, želja i odabira? Što je kvaliteta i trebali se razlikovati?
Sposobnost razmišljanja i rasuđivanja o svijetu koji nas okružuje je svijest. Obuhvaća sve ono što postoji u datom trenutku u psihi čovjeka. Uz doživljavanje sebe i okoline kao svjesnosti i spoznaja o postojanju vlastite svijesti (ja). Definira se kao i sveukupnost psihičkog doživljaja. Neurolozi razlikuju budnost kao svijest u čistom obliku bez ikakva sadržaja. Ona se može vidjeti kod novorođenčadi prvih dana pri rođenju. Orijentacija prema sebi, drugima, u vremenu i prostoru (tango argentino). Svijest omogućava funkcioniranje ostalih psihičkih funkcija, jer poremećaji svijesti dovode do oštećenja drugih psihičkih funkcija te posljedično i fizičkih.
Svjesnost postave našeg tijela u mirovanju te kretnji argentinskog tanga : potiče, pobuđuje i razvija osjet za artikulaciju pokreta; razvija svijest o prostoru u kojem se pokret ostvaruje; razvija osjećaj za ritam, fraziranje i tok pokreta; osjećaj za oblik i kvalitetu pokreta; potiče stvaralačku suradnju s ostalima; prepoznaje i osvješćivanje unutarnjeg poticaja na pokret; razvija maštu i stvaralaštvo kroz pokret.
Povezivanjem pokreta s našim tijelom i njegovom svjesnošću dajemo do znanja drugoj osobi s kojoj stvaramo ili onoj/onima kojoj/ima predočujemo plesnu priču (gledateljima i nama samima) plešući argentinski tango gdje smo, kamo namjeravamo ići i kao samu poantu.
“Primanje, stvaranje i otpuštanje energije svjesno s obje strane obogaćuje i olakšava kretnje uz obostrano osluškivanje te omogućava stvaranje ne ispričanih plesnih priča argentinskog tanga.” - JS
“ Našim rastom raste i okolina te uz nju naše kognitivne sposobnosti.” - JS
Svjesnost. Tijek energije i informacija u biću, odnosima i svjetovima. Podizanje svijesti, sadašnji trenutak. Radost. Temelj ljubavi, suosjećanja i iscjeljenja. Želja otpuštanja patnje. Stvaranje i život.
Potpunost, ja i tango argentino - intregitret - poveznica
Povezivanje, prilagodba i argentinski tango - poveznica
Potrebe su podmirivanje nekog stvarnog ili umišljenog manjka. Čovjeka definiraju kao prirodno, društveno i ljudsko biće. Postoji nekoliko njihovih načina podjele prema važnosti za opstanak ljudskog bića, prema opsegu njihovog zadovoljavanja. Prema važnosti za opstanak se dijele na egzistencijalne/fiziološke (hrana, voda, odjeća, smještaj (ili: krov nad glavom), lijekovi, itd.), društvene (sigurnost, kontakt, obrazovanje, zdravstvena njega i drugo) i luksuzne (svi proizvodi ili usluge koje se u datom trenutku i u okviru stupnja razvoja pojedinog društva smatraju luksuzom, kao što se pojedine potrebe prema tome iz prijašnjih luksuznihpretvorile u društvene ili obrnuto). Opseg njihovog zadovoljavanja dijeli ih na individualne (čovjek može zadovoljiti samostalno, bez pomoći drugih ljudi) i kolektivne (zadovoljavaju se organiziranjem društvenih zajednica od plemena do države). Prema vrsti proizvoda ili usluga se dijele na materijalne (hrana, namještaj, odjeća, itd.) i nematerijalne (umjetnost, religija, produhovljenije, društveni ugled i ostalo). Postoje prikrivene/latentne (čovjek ih uglavnom nije svjestan i "bude" se pod utjecajem društvenih okolnosti pod utjecajem reklama i medija - prijateljičine cipele, susjedov automobil) i komplementarne potrebe (nakon zadovoljenja neke druge potrebe (nova aktivnost zahtjeva novu opremu).
Ovo je priča iz svijeta gdje je argentinski tango mudrost, umjetnički izraz, način života i odraz stanja zemlje.
Ulazak u svijet argentinskog tanga trebao bi označavati potrebu i želju za upoznavanjem te savladavanjem nove kreativne vještine uz upoznavanje njenih dobrobiti, a koje ne dolaze same po sebi, već uz razvijanje i upoznavanje vlastitog odnosa te savladavanje situacija. Vrijednost njenih dobrobiti raste što više razvijamo svoj vlastiti odnos prema nama samima i argentinskom tangu.
“Razvijanjem vlastitog odnosa s tango argentinom, postajemo snažniji o otvoreniji za odnose s drugim osobama s kojima dijelimo te stvaramo pokret ili samo razgovaramo. Lakše prihvaćamo različitosti te ne prelazimo preko prepreka već ih savladavamo.” - Jelena Somogyi
Sam argentinski tango je glazba, ples i poezija cijeloga svijeta. Nešto najdivnije. Svijet koji je u svijetu te njegova tajna tajanstvenost.
Drugi naziv za Zemlju, univerzum, za skup ljudskih bića ili skup država izvan vlastite je svijet. U filozofskom smislu odnosi se na svemir, sve što predstavlja stvarnost. Teološki kontekst odnosi se na materijal ili svjetovne sfere, za razliku od nebeskih, duhovnih, transcendentnih sfera.
Argentinski tango čini ljude opuštenijima, zadovoljnijima i manje depresivnima.
Argentinski tango obuhvaća 6 glavnih područja važnih za kvalitetu života. Uz proces usporavanja starosti to su: fizička aktivnost; društvena aktivnost; duhovnost; emocionalna ispunjenost; osmišljenje; emocionalnu i obrazovnu
nadogradnju.
Iako i ostali plesovi djeluju na neka osnovna unapređenja kvalitete života, dokazano je kako argentinski tango kao ples poboljšava gore navedene značajke u zdravih osoba, ali i osoba sa invaliditetom te drugih osoba koje boluju ili se susreću s određenim poteškoćama. - link članka.
U svijetu argentinskog tanga često zatvaramo vrata. Čarobnom svijetu u kojem bi zajedničkim energijama mogli stvarati nove priče i otkrivati nove zemlje. Tako zatvaramo vrata proširenju i produbljenju znanja te spoznaja i stečenih vještina argentinskog tanga. Grčevito tražimo pripadnost, želimo dokazati svoju vrijednost te izbaciti frustracije iz svojih statusa (kako privatnih, tako i poslovnih). Nije u redu biti zarobljen u vlastitim mislima i trenutnim potrebama jer su one kratkotrajne. To je ograničavajuće i istinski ne ispunjava.
"To je ples koji vam nudi niz odgovora na probleme modernog života ... i to je vodič za komunikaciju koja ide iznad jezika i kulture, kao što predstavlja rješenje za samoću često prisutnu u Europi." - Gustavo Naveira.
Odnos sa sobom i drugim osobama te argentinskim tangom - poveznica
Vrijednost je svojstvo onog što je vrijedno, što vrijedi u materijalnom, moralnom ili duhovnom smislu, vrednota. Svojstvo nečega da može zadovoljiti ljudske potrebe i želje ili može biti razmijenjena za druge korisne i poželjne stvari ili aktivnosti.Prema subjektivnoj teoriji vrijednosti (W. S. Jevons, L. Walras, A. Marshall) , vrijednost nije određena samo svojstvima same stvari, nego i potrebama, željama, ukusom i sklonostima korisnika. Ona je mnogo bliža realnim uvjetima tržišne razmjene. Ističe primarnu važnost potražnje i istraživanja potrošnje kao samostalnoga čimbenika stvaranja vrijednosti i blagostanja.U filozofiji, vrijednosti su objektivne ili subjektivne kvalitete bitka ili bića različite obvezatnosti na različitim stupnjevima promatranja. Razlikuju se obzirom na svoj odnos prema bitku, karakteru svoje realnosti i subjektu.U etičkoj sferi imaju karakter trebanja, iz kojega proizlazi problem odgovornosti u kontekstu određene situacije, analizom koje se stječe uvid u doraslost ili nedoraslost subjekta zahtjevima vrijednosti i samoj toj situaciji. U psihologiji, vrijednosti su opće i pojedinačne težnje za postizanjem ciljeva. Ciljeva koji se smatraju privlačnima, poželjnima ili prihvatljivima, odnosno doživljavaju ispravnima i dobrima, a odlikuju se procesom društvene inteligencije.
“Mi živimo u kulturi ambalaže, koja prezire sadržaj.” - Eduardo Galeano
“Zakon tržišta, zakon uspjeha. Sve je manje mjesta za improvizaciju i stvaralačku spontanost. Sve više je važan rezultat, a sve manje vještina. Rezultat je postao neprijatelj rizika i avanture. Igra se da bi se zaradilo i da se ne bi izgubilo, a ne da bi se uživalo u radovanju zbog davanja radosti. Iz godine u godinu fudbal se hladi, a voda umjesto krvi u venama garantuje uspjeh. Strast za igrom zbog igre, sloboda zabavljanja i zabava, sve to beskorisno i genijalno ludovanje polako postaje samo predmet nostalgičnog sjećanja.” - Eduardo Galeano
Ono što je najvažnije jest «razvijanje i stvaranje» odnosa s samim sobom te sa stvari / aktivnosti / osobom s kojom smo se odlučili ostvariti kontakt. U ovom slučaju, to je kreativna vještina argentinskog tanga koji predstavlja ples, glazbu i poeziju te društveni fenomen.
Mnogi će reći kako je argentinski tango težak. On je uistinu težak, u smislu da njegova forma nije strogo zadana niti u plesu niti u glazbi te da nudi mnogobrojne mogućnosti izražaja, prihvaćanja i stvaranja.
Veliki izazov nije u promjeni zvuka, već je izazov spojiti se s glazbom i stvoriti nešto posebno. Gustavo Adolfo Dudamel Ramírez.
To je ples koji vam nudi niz odgovora na probleme modernog života ... i to je vodič za komunikaciju koja ide iznad jezika i kulture. Gustavo Naveira.
Tango je put a ne destinacija. Alica Pons.
Tango počinje kada pokret stane. Carlos Gavito.
Tajna tanga je u trenutnu improvizacije između koraka i pokreta. Nemoguće učiniti mogućim: plesati s tišinom. Carlos Gavito
Glazba argentinskog tanga je je glazba cijeloga svijeta. Za njega ne treba putovnica, već osjećaj. Carlos Gavito
Nadogradnja i umanjuje vrijednosti osnovne u današnjici
Nadogradnja je sinonim za ažuriranje, poboljšanje, pojačavanje i modernizaciju. U korak s vremenom.
Pojam vrijednosti u prošlosti je izjednačavan sa cijenom i smatralo se kako vrijednost ovisi o uloženom ljudskom radu - radna teorija vrijednosti. Razvojem došlo se do spoznaje da svako dobro zadovoljava određenu potrebu kupca. Ona ovisi o stupnju zadovoljenja potrebe i što je potreba više zadovoljenija korisnost se smanjuje.
Vrijednosti zraka prvog osnovnog životnogsredstva postajemo svjesni tek kad se susretnemo s njegovim nedostatkom. Oni koji žive u zagađenim sredinama spremni su sve više plaćati da dođu do čistog zraka odlaskom na more ili u planine.
Voda kao drugo osnovno sredstvo za život također vrijedi kao i sam život. Njena vrijednost kao sirovine za proizvodnju mnogo je manja.
Hrana, kao treće osnovno sredstvo za život, ne nalazi se svuda oko nas. Njena količina ograničena i cijena je visoka. Kod nje i estetsko psihološka funkcija ima određenu vrijednost. Što utječe na cijene pojedinih vrsta hrane. Crni kruh vrijedi više od bijeloga. Bijeli ima veću cijenu jer je ljepši. Razni dodaci koji popravljaju ukus podižu mu vrijednost, a nemaju nikakvu hranjivu vrijednost
Koliko nešto vrijedi ljudskome biću možemo sagledati kroz osnovne fiziološke potrebe, društvene potrebe (sigurnost zajednice, za djecom, seksom, druženjem, prijateljstvom, moći, prestižem - postoje kod svih ljudi, ali za razliku od fizioloških različito su izražene kod raznih pojedinaca) i potreba za stvaralaštvom (duhovna).
Kvaliteta ili kakvoća potječe od latinske riječi “qualitas”, a predstavlja svojstvo, odliku, značajku, sposobnost, vrijednost. ISO 9000 je "Kvaliteta je stupanj do kojeg skup svojstvenih karakteristika ispunjava zahtjeve".
Njene značajke možemo podijeliti na one koje određuju funkcionalnost; pouzdanost i trajnost; hedonistički dodatak.
"Sam argentinski tango nema samo jednu dobrobit, (onu fizičku) već višestruku: vraća nas nama samima i otvara vrata za sve vrste i načine plesnih i društvenih odnosa. " - Jelena Somogyi
Pronalaženje novih rješenja i savladavanje izazova pomaže u poboljšanju kognitivnih sposobnosti.
Argentinski tango kao ples, glazba i poezija te društveni fenomen ne odbija i nije stečena mogućnost. Ljudi sami po sebi odbijaju mogućnost razvoja stečenih ili novih vještina i njihovo uživanje, ZA SEBE. Drugi nam predstavljaju izgovor. Svaki izgovor zlata je vrijedan. Kao i razlog kako te zašto smo ili nismo u svijetu argentinskog tanga.
Između riječi kojima “deklariramo” odluke i njihovo provođenje u djelo uvijek se ispriječi neosjetni i nesvjesni otpor. Riječi više zapravo nemaju značenja i ta svojevrsna nemoć da svoje živote odlučno promijenimo u skladu sa željama i planovima postaje problem društvenog razmjera ili osoba.
Izgovori su zlata vrijedni, zašto nismo uspjeli savladati pokret ili zašto prestajemo s njegovim savladavanjem i upoznavanjem, kao prestanak bavljenjem ovom prekrasnom vještinom ili uopće zašto ne možemo (a želimo) upoznati sam argentinski tango. Strah od stvaranja novog svijeta i kreacija koje su nestalne i ne opipljiva, odnosno prihvaćanje te upoznavanje nas samih od samih sebe i moguće gledanje okoline. Što je naravno daleko od istine. Svaka kreacija i stvaranje svijeta dok plešemo je opipljivo putem dodirnih površina i razmjena energija uz stvaranje. Najvrijednije između dvije osobe je zajedničko stvaranje i dijeljenje. Njihova plesna stvaralačkakomunikacija može biti vidljiva i drugima oko njih te njihova zajednička energija koja otvara sva vrata za sve oko njih.
Početak predstavlja tek pojavljivanje u mislima prije samog prvog koraka, krenuti te uz akciju i reakciju slijedi faza oblikovanja. Pojavljivanje u mislimapredstavlja samu ideju. Slijedi napraviti taj prvi korak, zaista krenuti. Bez njega nema onoga najvažnijega, mogućnosti i ostvarenja.
Kako i zašto postaje bitno tijekom procesa stvaranja te kasnijeg razvitka i oblikovanja.Razlozi početka mogu biti bilo koji jer oni predstavljaju samo početni poticaj. Kasnije se poticaji i potrebe mijenjaju i preoblikuju jer potreba više nije ista, kao ni želja.
Tango je jedan od plesova koji od nas traži kontinuirano uspostavljanje svjesnosti o središtu naše unutarnje i vanjske ravnoteže. Ravnoteže pokreta s nama samima te sa drugim osobama s kojima dijelimo i stvaramo komunikaciju kroz pokret te ju predočujemo u priču, pjesmu, prozu, roman, vodič putovanja u postojeće te novo stvorene svjetove.
Treće od šest glavnih područja važnih za kvalitetu života, duhovnost i svjesnost te argentinski tango - poveznica
Drugo od šest glavnih područja važnih za kvalitetu života, društvena aktivnost i argentinski tango - poveznica